Kolagen na stawy i bolące kolana?

Co na stawy?

Kolagen na stawy. Czy to może pomóc? Bolące stawy i kolana wprowadzają dużą dysfunkcje w codziennym życiu. Uniemożliwiają często normalne funkcjonowanie.

Jakie są przyczyny dysfunkcji?

Główki kości są pokryte chrząstką szklistą i błoną stawową. Chrząstka szklista jest mocno utwardzona i odporna na ścieranie. Kości łączą się w miejscu zwanym łożyskiem, gdzie wytwarzana jest tzw. maź smarująca, odpowiedzialna za prawidłowe nawilżenie łożyska kości tak by nie ocierały one o siebie i się nie niszczyły.

Czy kolagen jest w stawach

Chrząstka szklista jest bardzo twarda i ma możliwości remineralizacji tzn. odbudowy jej powierzchni. W półprzezroczystej, mleczno-lśniącej istocie międzykomórkowej znajdują się liczne grupy chondrocytów, a między nimi – włókna kolagenowe, ułożone najczęściej nieregularnie. Brak lub niedobór mazi smarującej prowadzi do ocierania się powierzchni kości, dochodzi do ścierania się główek kości i powstaje nieprzyjemne uczucie bólu.

Jakie są cechy wspólne dysfunkcji ?

1.Obniżenie produkcji kolagenu przez organizm,

2. choroby, które niszczą główki kości,

3. brak minerałów w organizmie prowadzą do dysfunkcji ich pracy.

Kolagen wpływa, ale na jakie stawy

Dotyczy to stawów kolanowych, łokci, bioder, kości. Brak minerałów dostarczanych do organizmu jest rekompensowany poprzez wybieranie potrzebnych do życia minerałów m.innymi wapnia, magnezu z kości. Powstają braki w kościach, niszczeniu ulega chrząstka szklista ochraniająca główki kości. Maż smarująca łożysko kości to głównie kolagen. Jego niedobory mogą powodować coraz mniejszy poślizg i smarowanie.

Jakie są możliwości uniknięcia dysfunkcji stawów

Profilaktycznie jest to codzienne uzupełnianie brakujących minerałów i kolagenu. Tylko wystarczająca ilość minerałów kostnych i kolagenu pozwoli na utrzymanie stawów i kości bez większej dysfunkcji. Szczególnie narażeni są ludzie bardzo aktywni fizycznie, Osoby starsze, po kontuzjach, chorobach, z dysfunkcją genetyczną stawów.


kolagen na stawy
Kolagen do picia z witaminą C


Wtedy zapotrzebowanie organizmu na kolagen się zwiększa, bo przy wysiłku fizycznym kolagen zużywa się w większej ilości i zaczyna go brakować. Z kolei im człowiek starszy, tym produkcja kolagenu przez nasz organizm zmniejsza się. Średnio o 3% rocznie, ale z wiekiem ten ubytek i brak kolagenu jest coraz większy.

Stąd zmarszczki,

suchość skóry,

dolegliwości dysfunkcyjne narządów ruchu,

sztywnienie mięśni,

deformacja powięzi,

osłabienie tkanki łącznej, ścięgien i przyczepów mięśniowych.

Czy kolagen na stawy pozyskasz z diety

Warto więc zainteresować się dietą bogatą w kolagen i minerały. Codzienne spożywanie odpowiedniej ilości naturalnego kolagenu, minerałów i witamin. Takie podejście do codziennej diety wydłuży sprawność naszych stawów i uchroni nas przed bolesną dysfunkcją. Wygodną formą uzupełniania kolagenu, witamin i minerałów jest suplementacja diety odpowiednimi preparatami.

Kapsułki z kolagenem naturalnym, naturalnymi minerałami i witaminami są doskonałym uzupełnieniem codziennej diety. Pamiętajmy tylko o sprawdzaniu składu suplementów i kupujmy kolagen w tabletkach, suplementy i minerały u sprawdzonych i zaufanych dostawców produktów wysokiej jakości.

Więcej artykułów tematycznych:

  1. Kolagen w tabletkach >>>
  2. Kolagen w jedzeniu >>>

Może Ci się również spodoba

2 komentarze

  1. 29 września 2019

    […] Kolagen na stawy – masz bóle? Przeczytaj dlaczego >> […]

  2. 4 października 2019

    […] kolagen na stawy >>> […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak prawidłowo nakładać kolagen na twarz Zobacz Tutaj >
Hello. Add your message here.