Kolagen w jedzeniu
avatar

kolagen w jedzeniu

Czy kolagen w jedzeniu to dobry pomysł na zwiększenie jego ilości? Organizm produkuje kolagen, ale czy dostarczanie kolagenu w jedzeniu podnosi jego ilość?

Kolagen w jedzeniu

Panuje ogólny pogląd, że jedzenie produktów w galarecie przyspiesza regeneracje stawów, chrząstek, części miękkich łączących kości i stawy. Chrząstki, stawy, kości są zbudowane w większości z kolagenu. Kolagen podlega więc w organizmie ciągłej wymianie, niestety  z czasem zaczyna go brakować. Organizm im jest starszy tym ma mniejsze możliwości produkcji kolagenu. Kolagen wymienia się w skórze, wątrobie, nerkach, kościach, gałce ocznej, we wszystkich organach wewnętrznych. Kolagen spełnia też funkcje zespalania i wypełniania organizmu, jest „klejem” spajającym cały organizm ( stąd jego nazwa).

Oczywiste więc jest, że organizm wraz z upływającym czasem nie jest w stanie produkować dostatecznych ilości kolagenu. Stąd powstał pogląd w dietetyce, żeby uzupełniać kolagen poprzez jedzenie produktów zawierających naturalny kolagen. Taki kolagen w jedzeniu.

Zaleca się więc jeść wszelkiego rodzaju galaretki, najlepiej ze świńskich nóżek, galaretki owocowe, golonkę. Wszystko co zawiera żelatynę spożywczą.

Czy to jednak dobry pomysł?

Jeżeli spojrzymy na zawartość białek ( aminokwasów) w żelatynie to niewątpliwie tak. Wiemy, że do regeneracji kości, chrząstek, stawówKolagen w jedzeniu jest niezbędny kolagen zawarty w jedzeniu. Więc jeżeli dostarczymy organizmowi kolagen w jedzeniu pod postacią żelatyny uzupełnimy jego niedobory. Na zasadzie czego brakuje to uzupełnij. Taki pogląd obowiązywał przez wiele lat, nie był jednak poparty żadnymi badaniami. Opierał się na przesłance, jeżeli czegoś jest za mało, to trzeba dostarczyć organizmowi w pożywieniu. I to załatwi problem.

Gdzie znajdziemy kolagen w jedzeniu?

Kolagen znajduje się w wielu produktach lub półproduktach, które znaleźć możesz w osiedlowym sklepie. Wśród potraw bogatych w kolagen znajdziesz m.in.:

  • galaretki z nóżek wieprzowych czy też cielęcych, auszpik
  • galaretki i zupy z kurzych łapek czy też owocowe
  • ryby w galarecie
  • sproszkowana chrząstka i płetwa rekina
  • gotowane chrząstki i głowizny
  • golonki, podroby

Posiłki takie należy spożywać systematycznie – nie da się najeść golonki czy galarety na zapas. Do tego potrzebna jest stała obecność witaminy C w naszych ciałach – dawki co najmniej kilkukrotnie większe niż zalecane minimum (60 mg dziennie).

Zobacz wywiad online:

  • Gdzie szukać naturalnego kolagenu w pożywieniu?
  • Jaki wpływ na produkcję kolagenu ma poziom witaminy C?
  • Czy poziom kolagenu ma wpływ np. na budowę kości?

————————————————

Suplementacja zamiast jedzenia z kolagenem?

Gdyby zamiast suplementacji kolagenem (np. – liofilizywanym aktywnym kolagenem w formie wolnych aminokwasów o przyswajalności ponad 99% wskaźnika NNU) spożywać potrawy bogate w kolagen, posiłki musiałyby być duże objętościowo, w dodatku jak najczęściej spożywane. Miałby z tym problem nawet ciężko pracujący atleta, nie mówiąc już o drobnej kobiecie, która w dodatku chce zachować idealną figurę

Drugim problemem jest fakt, że na dłuższą metę jedzenie cały czas tych samych produktów staje się po prostu nudne a potrawy przestają nam w końcu smakować.

Po trzecie, ciągłe spożywanie mięsa może prowadzić do zatruć organizmu i wielu chorób. Do tego nie ukrywajmy – wyżej wymieniona lista potraw nie każdemu przypadnie do gustu.

Wiele osób nie chcąc odmawiać sobie przyjemności z jedzenia smacznych posiłków oraz jedzenia optymalnych dla siebie ilości pożywienia, decyduje się na suplementację kolagenem w kapsułkach. Do tego najlepiej nadają się kapsułki z kolagenem, które uzupełnią braki kolagenu w codziennej diecie, bez zbędnych wyrzeczeń.

Każdy z nas potrzebuje więcej kolagenu


 

Jak pozyskać dodatkowy kolagen?

Poznaj 2 naturalne sposoby na dodatkowy kolagen :

SZCZEGÓŁY >>>


A jaka jest prawda na dziś?

W dzisiejszych czasach sposób odżywiania i jego wpływ na nasz organizm podlega już szczegółowym badaniom. Komputery pozwalają na przeprowadzanie najróżniejszych testów w kilka minut, co nie było do pomyślenia jeszcze 15-20 lat temu.

Dziś wiemy, że najważniejszym z aminokwasów odpowiedzialnym za stan kości, stawów, chrząstek jest prolina, która odpowiada za syntezę kolagenu, który z kolei stanowi blisko 90% masy kości. Dzisiejsza nauka o białkach wie, że dostarczanie organizmowi żelatyny (pozyskiwanej z kości zwierząt) zawiera duże ilości proliny. Tylko, że zawartość proliny jest mierzona w 100g suchej masy białkowej pozyskanej z kości.

Wykorzystanie żelatyny do produkcji spożywczej „rozwadnia” niestety zawartość proliny do nie mających już żadnego znaczenia małych proporcji. Ponadto jedzenie ciągle golonki, tłustych nóżek, galaretek owocowych to nie najlepszy pomysł zdrowotny. Dziś już wiadomo, że najlepsze rezultaty wzmocnienia kolagenu jest dostarczanie go do organizmu pod postacią suchej masy białkowej. Biotechnologia w tym zakresie uczyniła ogromny krok naprzód. Niemały wkład w te badania mieli też polscy naukowcy. [Nowy Biuletyn Kolagen Naturalny] >>>

kolagendlakobiet.pl Konsultacja

 

Jeżeli zainteresował Cię ten temat i chcesz dowiedzieć się więcej o stosowaniu kolagenu, jego składzie, w jaki sposób jest wytwarzany, jakie ma zastosowanie i rezultaty, kliknij w obrazek. Nasz Konsultant przeprowadzi indywidualną analizę Twojego przypadku i dostaniesz poradę jak prawidłowo zastosować kolagen dla siebie.

 

 

 

Tak jak w przypadku żelatyny pozyskiwanej z kości zwierząt, sucha masa białkowa zawiera kolagen, a więc i niezbędne aminokwasy, w tym prolinę, które zażywane w formie doustnych tabletek, ale w suchej postaci uzupełnia braki kolagenu i zabezpiecza odpowiednią kondycję stawom, chrząstkom, kościom.  Nie bez znaczenia jest niemal w 100% przyswajalność takiego suchego kolagenu przez organizm ludzki. Znaczy to, że niemal cały kolagen podlega biosyntezie. Wie o tym większość lekarzy, dlatego w tej grupie zawodowej zażywanie kolagenu w tabletkach staje się powszechne.

Niezmiernie ważne jest też uzupełnianie codziennej diety w suplementy, które biorą udział w syntezie kolagenu (czyli zamianie kolagenu z pożywienia w kolagen organiczny).

Jak uzupełnisz swój kolagen naturalnie? ZOBACZ >>>

Najważniejszym wsparciem biosyntezy kolagenu jest witamina C. Bez obecności witaminy C uzupełnienie kolagenu będzie niepełne. Również witamina D, B6 (bierze udział w „zaplataniu sieci” kolagenu).

 Powrót do strony głównej

ARTYKUŁY REDAKCYJNE:

  1. Cennik  – Kolagen Naturalny Cena >>>
  2. Jak uzupełnić – kolagen w tabletkach>>>
  3. Kolagen Colwaywypróbuj kolagen >>>
  4. Kolagen na stawy masz bóle? Przeczytaj dlaczego >>>
  5. Colway International Rejestracja >>>

pasek reklamowy

colvita

Kolagen w kapsułkach

Witamina C

Witamina C

 

 

 

 

 

Przyswajalny i skuteczny kolagen w jedzeniu.


Komentarze

Kolagen w jedzeniu — 20 komentarzy

  1. Witam!

    Racja, na dłuższą metę jedzenie cały czas tych samych produktów staje się po prostu nudne a potrawy przestają nam w końcu smakować. Dlatego warto sięgnąć po suplement diety 4flex, który zawiera aż 10g kolagenu naturalnego pochodzenia. Produkt dostępny jest w saszetkach, które można szybko i wygodnie rozpuścić w szklance wody lub mleka.

    Pozdrawiam,
    Agnieszka Czarnecka
    ________________________
    Online Ekspert marki 4Flex

    • a ja poznałem od lekarza takie produkty Excellent Collagen Complex, i na mnie działa, poza samym kolagenem ma sporo innych witamin oraz substancji uzupełniających naszą dietę. Super też działa na te „nasze, męskie sprawy … ” 🙂

  2. Ugotowałam 2 kilo skórek wieprzowych ,bardzo długo i bardzo gęste. Wywar ugotowany z tych skórek rozlałam do pojemników[kostki na lód] i zamroziłam. Codziennie zjadam jedną kostkę——-to jest też dobry sposób.

    • Bebe: To najbardziej naturalny kolagen. Wywar ze skórek wieprzowych. Kurzych łapek. Im bardziej „kleisty” tym więcej ma kolagenu. To naturalny sposób na uzupełnianie kolagenu.
      Oczywiście masz rację.

      • Nie, bo są już badania i tego uczą w szkołach gastronomicznych, że największą ilość kolagenu ma baranina i cielęcina…I kogo tu słuchać?

  3. moja neurolog powiedziała że najnowsze badania amerykańskich naukowców wykazały że kolagen nie jest przyswajany przez żołądek

  4. Ciekawe jak to z tym kolagenem jest. Raz mówią że nie jest przyswajalny a raz że jest… osobiście uważam że kolagen jako substancja nie jest przyswajalny no bo niby jak skoro wszystko podlega trawieniu i wchłania się w postaci aminokwasów a nie całych białek i związków. Ale duża ilość aminokwasów może pomagać w budowaniu przez organizm własnego kolagenu ale nie jestem fachowcem.

  5. -moja neurolog powiedziała że najnowsze badania amerykańskich naukowców wykazały że kolagen nie jest przyswajany przez żołądek–

    Przy powszechnej dostępności IPP i natarczywej reklamie tego typu ”leków”objawienie pani neurolog jest słuszne niestety.
    A mozna to (kolagen) przyswoić tylko przy mocno zakwaszonym zołądku, inaczej robimy sobie krzywdę, podziurawimy jelita, i alergia to najmniejszy skutek negatywny, dalej SM , łuszczyce i dziesiątki innych….
    Choroby autoimmuno to też skutek złego trawienia, brak aminokwasów, nie rozłozonych a niezbednych dka życia białek wielkocząsteczkowych.
    I wszyscy chorują i nie wiedza na co!
    Jaka sprytna sztuczka farmacji, alkalizujemy kwas w żoładku do 7.0 (woda!), a ”leczenie” durnej zgagi przynosi setki miliardów.. 😉

    • Perhy dron- możesz to rozwinąć do mnie na priva? Chciałam się rzucić na ten kolagen, bo mam potężne problemy ze stawami. Jednocześnie jednak w kółko wsuwam IPP z racji tego, że na ból stawów pochłaniam trochę NLPZ i po nich siada mi żołądek.Nie bardzo wiem kak to rozwikłać w związku z tym, co napisałeś. Mój adres: bezkonserwantow@gmail.com Pozdrawiam 🙂

      • W mojej rodzinie jest tradycją jedzenie zupy rybnej ale gotowanej w 1 kolejności na oprawionych głowach ryb-usunięte skrzela i oczy oraz gardziel, oraz na kręgosłupach ryb.Wywar jest przecedzany, z głowy obrane mięso( głowa szczupaka ma co najmniej 0,5 kg mięsa) do wywaru tak przygotowanego dodaję mięso 3 gatunków ryb w małych cząstkach i to obrane z głów oraz warzywa i przyprawy. Gdy warzywa są miękkie ugotowane zupa gotowa. Można podać z lanymi kluseczkami. Bogactwo smaku i wartościowych składników do budowy kości. Dzieci jedzą taką zupę jako pierwszą zupę w życiu na mięsie. Niby ryba to nie mięso… ale nie mieliśmy złamań ani pęknięć kości w rodzinie od 3 pokoleń, to wiem. Suplementacja gotowymi preparatami w razie niedoborów i wg zaleceń lekarza. Po pierwsze- zdrowo się odżywiać.

  6. Też byłam bardzo sceptyczna co do supementacji kolagenu, ale spróbowwałam bo miałam bóle w kręgach szyjnych (praca z kompem) oraz w lędżwiowych (a tu mnóstwo pracy w ogrodzie). Jestem po ponad 2 miesięcznej suplementacji kolagenem i nie mam już żadnych bóli szyi i o wiele mniejsze kręgosłupa (jak sie naschylam w pracy w ogrodzie). Jestem bardzo pozytywnie zaskoczna i wręcz ucieszona, że pomogło.
    Ja biore kolagen forte 8 kapsułek wysypuje do ciepłej wody i zalewam sokiem z cytryny i andiamo… Suplementuję też wit C.
    Wygląda na to że bardzo mi brakowało kolagenu i suplementacja zadziałała.
    Uważam też,że ten kolagen jest rozkładany na „czynniki 1-sze” ale jednak organizm mój go wykorzystuje bo nastąpiła taka duża poprawa.
    Teraz mam przerwę ale ponowię branie za ok 2 tyg.
    Ze wzgledu na chemiczną produkcję kur i świnek nie zdecyduje sie nigdy na żadne glaretki. Mój kolagen jest rybi.

  7. suplementacja suplementacją, najlepiej jeszcze korzystać z kremów od zewnątrz. kupiłam w rossmanie cały zestaw, nie kosztowal majtku jak te produku tutaj i też jest super

  8. Ja stosuje kapsułki z kolagenem, jestem bardzo zadowolona z efektów regularnego stosowania z serii COLLAGEN LA PURE EFFECT

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge