Kolagen, a witamina C

witamina-cKolagen, a witamina C

Czy zaplatałaś kiedyś włosy? Wiesz więc jak szybko z trzech niezależnych pasm powstaje bardzo szybko zwarta konstrukcja zwana warkoczem? Mocna, sprężysta i odporna na zniszczenie naturalna konstrukcja.

preparaty kolagenowe

kolagen trójhelisa

 

W ten sam sposób powstaje każde nowe włókno kolagenu! Natura sama zaplata ten warkocz, w trójstopniowym procesie zwanym przez znawców tematu  „TRÓJHELISĄ „

Jednym z tych pasm niezbędnych do zaplatania nowych włókien kolagenu jest naturalny kwas askorbinowy, zwany witaminą C. Ważne słowo: naturalny, czyli pochodzący z roślin . Rośłinny wyciąg pochodzący z naturalnie rosnących rośłin.

Co warto zapamiętać

1. Aby powstało nowe włókno kolagenu ( a w konsekwencji zniknęły Twoje zmarszczki) musi być obecny kwas askorbinowy pochodzenia roślinnego,

2. Bez witaminy C nie ma prawidłowej pielęgnacji skóry, nawet najdroższe produkty kosmetyczne niewiele znaczą bez wysycenia organizmu odpowiednią dawką lewoskrętnej witaminy C, każdego dnia! inaczej wolne rodniki zniszczą strukturę Twojej skóry dzień po dniu,

3. witamina C roślinnapochodząca z natury bierze udział w zaplataniu warkocza kolagenu,  powstanie szybko nowe włókno, decyduje tu duża przyswajalność przez organizm

4. lewoskrętna witamina C powoduje wzrost produkcji kolagenu. Bez jej udziału w codziennej suplementacji każda pielęgnacja skóry jest niepełna. 



Wywiad online – rola witaminy C w budowie kolagenu:

Więcej informacji na ten temat

witamina_c-olway

Witamina C-olway – (Kliknij obrazek)

Przy kuracji Kolagenem Naturalnym jest niezbędna. Witaminie C przypisuje się bardzo ważną rolę w regeneracji kolagenu – ma ona silny wpływ na ostateczny kształt i strukturę włókien zbudowanych z kolagenu. Witamina C obkurcza naczynia krwionośne co jest ważne np. przy występowaniu pajączków, lub popękanych naczynek. Zastosowanie kolagenu i witaminy C wspomaga te problemy wspólnie.

To podstawowa witamina, która musi być uzupełniana codziennie z pożywienia lub z suplementów diety. Człowiek nie wytwarza tej witaminy, a dawki i ilość naturalnej witaminy C pozyskanej z pożywienia są niewystarczające. Chemiczna konserwacja owoców i pryskanie warzyw wpływa na degradację naturalnej witaminy C. Pozostaje więc codzienne dostarczanie suplementów pochodzenia roślinnego.

Funkcje witaminy C w organizmie:

  • Uczestniczy w procesach metabolicznych jako substancja przenosząca elektrony,
  • współdziała w biosyntezie kolagenu ( skóra, włosy, paznokcie)
  • uczestniczy w metabolizmie tłuszczów, cholesterolu i kwasów żółciowych (odchudzanie),
  • bierze udział w biosyntezie hormonów kory nadnerczy (na rozstępy),
  • uczestniczy w regeneracji witaminy E (prasuje zmarszczki),
  • jako silny reduktor przeciwdziała procesowi utleniania wywołanemu przez wolne rodniki, (broni skórę przed zniszczeniem)
  • Człowiek nie wytwarza i nie magazynuje witaminy C – zalecane jest codziennie pozyskiwanie jej z pokarmu, bądź przyjmowanie doustnie w postaci suplementów diety.

Witamina C wzmacnia naczynia włosowate oraz błony komórkowe. Jest znakomitym pomocnikiem w walce z metryką. Nie tylko zapobiega zmarszczkom, ale także „prasuje” te już istniejące. Aż 30% białek ludzkiego organizmu stanowi kolagen. Niestety, wiek robi swoje: ubywa go, kurczy się. Jeżeli obumarłe komórki nie znajdą następców, to na pewno w lustrze zobaczymy niekorzystne skutki ich braku..

Czemu zapobiega?

Znaczenie witaminy C w kosmetologii odkryto stosunkowo niedawno.

Niegdyś lądowała w tubce czy słoiku z kremem wyłącznie dlatego, że była dobrym jego konserwantem.
Nie potrafiła jednak przekroczyć granic naskórka – a uchodzi za niezwykle ważny czynnik w walce z wolnymi rodnikami – by móc wykazać się swoimi możliwościami nie tylko środka konserwującego.

Wynaleziono sposób, by móc pomóc jej przenikać do skóry, gdzie chętnie w sojuszu z witaminą E walczy z wolnymi rodnikami. O ile ta druga, gdy tylko przechwyci rodnik, traci swoją pierwotną moc, to pierwsza dzięki enzymom może zregenerować się. I nadal toczy z nim boje. A na dodatek potrafi więcej. Jej obecność regeneruje witaminę E, uszkodzoną przez wolne rodniki.

Duet tych witamin można znaleźć w wielu kremach. Warto o tym pamiętać szczególnie po wakacjach, kiedy nasza skóra, nadmiernie opalona, woła o ratunek. Bo przecież ultrafiolet pozostawił nie tylko piękny brąz na skórze, także powiększył liczbę wolnych rodników. W walce o urodę przydadzą się wówczas niezwykłe kremy wzbogacone witaminą C, ale też preparaty z jej koncentratem.

Ponadto palenie papierosów, promienie ultrafioletowe niszczą witaminę C. Jeżeli jesteś osobą palącą, przebywasz na słońcu uwielbiasz solarium musisz przyjmować większe ilości witaminy C.

Gdzie występuje witamina C?

Głównym źródłem witaminy C są świeże oraz właściwie przetworzone owoce i warzywa. W świecie zwierzęcym znajduje się bardzo mało witaminy C. Wyjątek stanowią nadnercza, grasica, przysadka mózgowa, ciałko żółte, ciałko rzęskowe, ciecze śródoczne, tęczówka i soczewka oka. Mleko krowie zawiera jej około 2 mg%.

Wśród źródeł witaminy C na pierwszym miejscu znajdują się warzywa kapustne i owoce jagodowe (czarne porzeczki zawierają około 180 mg w 100 g), na drugim ziemniaki (14 mg witaminy w 100 g zależnie od pory roku), na trzecim żółte i zielone warzywa i owoce, na czwartym pozostała grupa warzyw i owoców (truskawki, maliny, owoce cytrusowe i południowe). Pozostałe produkty: masło, mleko krowie, mięso, produkty zbożowe zawierają niewielkie ilości witaminy C.

Uwzględniając krajowe racje pokarmowe głównym źródłem witaminy C są:

  • ziemniaki 37%,
  • następnie owoce 31%,
  • warzywa (około 28% ogólnej zawartości tej witaminy w racji pokarmowej,)
  • Najwięcej witaminy C stwierdzono w liściach pietruszki, tzw. natce i w czerwonej papryce.
  • Bardzo ubogim źródłem tej witaminy jest między innymi marchew i cebula.

Należy pamiętać, że w czasie przechowywania w okresie zimy ziemniaki i warzywa tracą znaczną część witaminy C.

Zawartość witaminy C w 100 g części jadalnych wybranych produktów

Nazwa produktu Witamina C (w mg)

Źródła bogate

  • Porzeczka czarna 183
  • Papryka czerwona 144
  • Brukselka 94
  • Papryka zielona 91
  • Kalafior 69
  • Szpinak 68
  • Truskawki 66
  • Poziomki 60
  • Kiwi 59
  • Cytryny 50
  • Pomarańcze 49
  • Porzeczka czerwona 46

Podstawowe źródła w naszym pożywieniu:

  • Kapusta biała 48
  • Pomidory 23
  • Kapusta kwaszona 16
  • Ziemniaki wczesne 16
  • Ziemniaki późne 11

Źródła ubogie

  • Jabłka 9
  • Ogórki 8
  • Cebula 6
  • Gruszki 5
  • Śliwki 5

SKUTKI NIEDOBORU I NADMIARU WITAMINY C

Objawy niedoboru – hipowitaminoza

  • Zaburzenia w tworzeniu kolagenu (zwiększona łamliwość kości), wolniejsze gojenie się ran
  • Zaburzenia w przemianie kwasów tłuszczowych, osłabienie naczyń włosowatych i możliwości powstawania mikrowylewów w różnych narządach.
  • Zmniejszenie odporności na infekcje, bóle mięśniowe, zmęczenie, apatia i brak apetytu.
  • Wstępowanie szkorbutu (gnilca) objawiającego się obrzękami i krwawieniem z dziąseł oraz wypadaniem zębów

Objawy nadmiaru – hiperwitaminoza (może odkładać się w nerkach w postaci piasku i kamieni)

powrót do strony głównej

Witamina C w dużych dawkach nie jest toksyczna, nadmiar jest wydalany z organizmu.

 

pasek reklamowy

colvita

Kolagen w kapsułkach

Witamina C

Witamina C