Dieta kolagenowa

jak się pozbyć tradzikuJak odżywiać się w kuracji kolagenowej?

Kuracja kolagenowa to nie tylko aplikacja Kolagenu Naturalnego. Nie możemy traktować naszej kuracji jako zagadnienia oderwanego od całości naszych zachowań.

Musisz wiedzieć, że są czynniki poza aplikacją kolagenu, które przyspieszają bądź opóźniają naszą kurację. Powodzenie kuracji zależy od kilku jeszcze czynników:

  • Ruch na świeżym powietrzu,
  • odpowiednia dieta, dobry nastrój,
  • brak stresów to tylko niektóre z nich.

Jednak najważniejszą sprawą wspomagającą kuracje kolagenem to odpowiednia dieta. Ogromne znaczenie dla syntezy kolagenu wytwarzanego przez fibroblasty i chondrocyty, a także dla skuteczności kolagenu rybiego aplikowanego transepidermalnie ma dieta użytkownika tego preparatu.

Tu możesz być zaskoczona tym co proponujemy. Pamiętaj jednak, że jest to dieta dla użytkownika Kolagenu Naturalnego, ułożona tak, żeby zapewnić jak najlepszą syntezę kolagenu,jest to nasz punkt odniesienia. Mniej dbamy tu o kalorie, więc niech Cię nie dziwi np. golonka w naszym menu. Nie jest to na pewno żadna dieta cud, bo nie o to tu chodzi.

Darmowe porady – Pobierz TUTAJ

Produkty żywnościowe które przyspieszają stymulowanie fibroblastów to:

  • absolutnie wszystkie produkty bogate w witaminę C witamina C-olway
  • Buraki i inne warzywa czerwone zawierające krzem,
  • cebula i inne warzywa zawierające siarkę,
  • czarne jagody, pestki dyni, kasza gryczana,
  • skórka kurczaka, żelatyna wieprzowa/golonka, nóżki/,
  • łosoś i tuńczyk, papryka, płatki owsiane, ziele skrzypu,
  • soja, wiśnie, wątroba cielęca i drobiowa,
  • marchew, morele, figi, kiełki i zarodki pszenicy, banany.

 

(…) „Dieta odgrywa istotną rolę w produkcji kolagenu, który jest białkiem  spajającym  tkanki naszego  ciała – mówi Monika Turniak, specjalistka ds. żywienia człowieka z poradni Mój Dietetyk w Gdańsku. – Kolagen – jako białko, stanowiące jeden z najważniejszych składników ludzkiego organizmu – jest  zbudowany z aminokwasów i wchodzi w skład mięśni, skóry oraz tkanki łącznej i kości. Dlatego ważne jest byśmy w diecie dostarczali organizmowi wszystkich aminokwasów, gdyż są one niezbędne do syntezy kolagenu. Dieta bogata w warzywa, owoce, białka i produkty pełnoziarniste przyczynia się do zwiększenia i utrzymania produkcji kolagenu. Pamiętajmy też o  ogromnej roli witaminy C, która wspomaga syntezę białek, w tym także kolagenu – dodaje dietetyk.

Co warto jeść?

Owoce i warzywa bogate w niezbędną do przemiany aminokwasów lizyny i proliny witaminę C – jak

  • cytrusy,
  • papryka,
  • porzeczki,
  • kalafior,
  • szpinak
  • czy natka pietruszki.

Generalnie niemal wszystkie owoce i warzywa zawierają ważne dla produkcji kolagenu witaminy i mają działanie antyutleniające. Nie można też zapominać o. zawierających cenne kwasy tłuszczowe omega 3,

  • rybach morskich oraz
  • orzechach i migdałach,
  • które dodatkowo są bogate w witaminę E.

W orzechach, roślinach strączkowych, zbożowych, rybach i podrobach znajdziemy z kolei witaminę B6, która ma korzystny wpływ na przemiany kolagenu i proces kostnienia chrząstek. Sportowcy, dla których kolagen jest szczególnie ważny w kontekście stanu ich przeciążonych stawów, ścięgien czy więzadeł, zwracają uwagę na konieczność włączenia do diety żelatyny. Warto więc sięgać po galarety na bazie mięsnych i warzywnych bulionów, a także galaretki owocowe.

Tak skomponowany jadłospis umożliwi organizmowi syntezę kolagenu, a co za tym idzie jest najlepszą bronią w walce o przedłużenie młodości, zdrowie i długowieczność.

AD/ese/zdrowie.wp.p

 

Jak widzisz nie jest to jakaś drastyczna dieta np.

 

Przykładowe menu:

śniadanie: płatki owsiane
II śniadanie:
banan, morele, figi.
Obiad: golonka + sałatka z papryki, marchwi i cebuli, albo zamiennie kurczak z kaszą gryczaną, wątróbka.
Kolacja: łosoś lub tuńczyk.

Oczywiście, nie mówimy tu żeby tylko tak się odżywiać, ale zwracamy uwagę czego powinniśmy jeść jak najwięcej, żeby przyspieszyć syntezę kolagenu i przyspieszyć widoczne efekty naszej kolagenowej kuracji.

Pamiętaj tylko, że bez wysycenia organizmu naturalną witaminą C nie osiągniesz żadnego efektu pielęgnacyjnego. Czy tego chcemy, czy nie naturalnie pozyskany kwas askorbinowy (witamina C) bierze udział w powstawaniu każdego nowego włókna kolagenowego. Bez lewoskrętnej witaminy C każda kuracja, czy to kolagenem czy innymi produktami jest wadliwa.

Człowiek jako jedyny ssak nie produkuje tej witaminy. Pozostaje pozyskanie z pokarmu (coraz trudniej) lub suplementacja diety.

Powrót do strony głównej

Masz pytania lub opinie – wpisz w komentarzach

Chcesz zamówić kolagen – www.kolagen66400.pl/ witamina C-olway


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge